How to teach the four main skills using an integrated approach

The four main skills of reading, writing, speaking and listening are still an integral part of English language learning. Students need to be able to develop them to a high standard for exams, further education and getting jobs. But how can we teach them in a productive way? In this talk, I’m going to show how an integrated approach allows students to develop these skills while working towards a communicative goal. We will look at practical examples from Switch B2 where games and project-based learning support and build these skills while also engaging and motivating learners.




Relatrice


Laura Broadbent is an ELT writer, teacher trainer and consultant. She taught English for over ten years in Malaysia, Brazil, France, Italy and Spain, where she began translating ELT course books. Since then, she has written a wide range of ELT materials including student books and resources, video courses, podcast series and graded readers for global markets. Six years ago, she specialised in creative and alternative materials and teaching methods for dyslexic learners and began working as a speech and language assistant. She regularly gives teacher training talks and workshops around the world on a range of topics and thoroughly enjoys exchanging ideas with teachers.

 

Upskill. English for your future

Upskill. English for your future

Una pagina di approfondimento per conoscere meglio Upskill, il nuovo corso di inglese per la Secondaria di Primo Grado. Periodicamente, metteremo a tua disposizione materiali tratti dall'opera e strumenti multimediali.
Scopri i contenuti disponibili e non perdere i prossimi aggiornamenti!

In evidenza:

pic

Upskill. English for your future

Upskill è un corso di inglese per la Scuola Secondaria di Primo grado ricco, dinamico e coinvolgente che accompagna gli studenti nella conoscenza graduale della lingua inglese e nel potenziamento delle competenze comunicative. Il progetto didattico è strutturato sulle 4C’s of learning e lascia spazio all’Everyday English, la lingua di uso autentico e quotidiano con i reels esclusivi di Davide Patron e Elena di Speedylanguages.

4C’s of learning

Communication


Functions → Making plans

Functions → Talking about photos

Functions → Meeting new people

Critical thinking


Novità | WDYT? → What can we do to help animals in danger?

WDYT? → Think about your ideal timetable

WDYT? → Say one advantage and one disadvantage of twins

WDYT? → Think about your town/city

Collaboration


Novità | Project J → How to give a presentation about a poster

Project C → Why is it a good idea to organise your time?

Project B → What is an ideal school?

Project A → How are countries different?

Creativity


Song B → The Cure, Friday I’m in love

Song A → Ed Sheeran, Thinking out loud

Game A → Classmates bingo

Exams Lab

Prova scritta


Dossier Esame - Prova scritta

Prova orale


CLIL

Mappe

Reading


Reading Lab INVALSI A2

Reading Lab INVALSI A1

Speaking


Speaking Lab

Listening


Listening Lab INVALSI

Culture&Citizenship

Culture&Citizenship


Saving the planet and What is an eco-sustainable recipe?

me

Good health and well-being

New York

The Geography of the USA

Malala

The Union Jack

Contenuti digitali integrativi


I contenuti multimediali di Upskill sono inseriti all’interno di un percorso didattico scandito in tre momenti: Discover, Study, Check. Abbiamo selezionato per te una serie di risorse per permetterti di testare la qualità e l'utilità dei contenuti.
Everyday Goals

Everyday Goals

La nuova rubrica social dedicata all'Agenda 2030
«Everyday Goals» è la nuova rubrica di Mondadori Education pensata per imparare espressioni in inglese legate agli obiettivi dell'Agenda 2030.
Mantenere alta l'attenzione dei ragazzi non è semplice, i reels possono rappresentare una soluzione efficace poiché utilizzano un linguaggio di stampo social ormai molto familiare ai teenager (e non solo).
Se sei alla ricerca di supporti accessibili che coinvolgano, incuriosiscano e stimolino la classe, i contenuti che ti proponiamo possono esserti davvero di grande utilità.
Scopri le videopillole già disponibili per essere condivise con la classe.  Non perdere i prossimi appuntamenti!


 
  • Guarda i reels

Vuoi richiedere la tua copia saggio gratuita?

Le redazioni presentano Upskill. English for your future

Il momento della scelta adozionale si avvicina e noi di Mondadori Education vogliamo supportarti in questa importante decisione presentandoti le nostre novità editoriali per il prossimo anno scolastico.

Ti invitiamo a partecipare all’incontro dedicato ad Upskill, la novità 2023 in tema di Inglese: un corso di inglese per la Scuola Secondaria di Primo grado ricco, dinamico e coinvolgente che accompagna gli studenti nella conoscenza graduale della lingua inglese e nel potenziamento delle competenze comunicative.

Non sarà il classico webinar di puro ascolto, ma un’occasione unica per un confronto interattivo con le figure che hanno curato in prima persona il progetto didattico.

La redazione di Area Lingue e il team multimediale ti racconteranno le peculiarità del corso e come il libro di testo si integra con le risorse digitali per soddisfare ogni esigenza.

Al termine della presentazione, potrai dialogare con i nostri referenti per chiarimenti, curiosità e approfondimenti legati agli aspetti della novità.




Relatrici


Oriana Mascali - Progettista Redazione Lingue Mondadori Education

Francesca Canepari - Attività multimediali - Referente Area Lingue Mondadori Education

 

Moderatrice


Laura Cavaleri - Responsabile Area Lingue Mondadori Education

 

Dal nostro Catalogo

UPSKILL

English for your future

AA. VV.


Upskill è un corso di inglese per la Scuola Secondaria di Primo grado ricco, dinamico e coinvolgente che accompagna gli studenti nella conoscenza graduale della lingua inglese e nel potenziamento delle competenze comunicative
Scopri di più

The Power of Gamification

How can we get our students to actively engage in activities, interact with each other effectively and at the same time learn as much as possible? One answer is Gamification. In this talk we will be looking at what gamification is, what the benefits are and examples of games taken from Mondadori’s new book called Upskill. We want the learners to go from passive to active learners, from simple recipients to critical thinkers and hopefully stimulate their learning at the same time.

 

Relatrice


Josefina Ares has been teaching English and training teachers for more than twenty five years. Her experience comes from teaching all ages and levels. She has worked for many different academies around the world including International House and The British Council. She is also a Cambridge examiner and examines from Young Learners to IELTS. She is a freelance speaker and collaborates with MacMillan, Cambridge and Mondadori at a variety of teachers’ events. Apart from this, she has many different passions and hobbies which include watching films, dancing tango, acting and singing in a choir.

 

Mixed-Abilities and Diversity in the Secondary ELT Classroom

However big or small our classes are, one of the biggest challenges we face in our day-to-day teaching is how to include and involve all of our students and make sure every single one of them makes progress. This practical talk will begin by examining the many differences that exist between the individuals in our classes and then I will suggest a wide variety of approaches and activities to help keep all of our students ‘on board’.




Relatore


After studying languages at Oxford University, David Spencer trained to be a Secondary School teacher. He then moved to Spain where he has been living and teaching ever since. He continues to teach teenage students every day in a school near Madrid. Apart from teaching and training teachers, Dave began writing Secondary courses for Macmillan in 1994. His latest series is Gateway To The World, a 7-level course designed to prepare teenage students for school-leaving exams and for life after school. Dave has given talks to teachers in over 28 countries and is active on social media at www.facebook.com/macmillangateway.

 

Four of the Cs of 21st Century Learning

Is teaching English grammar and vocab really quite enough? Or should we also be preparing our learners for the future? In this highly practical workshop, we will begin by looking at four of the 21st Century Skills (Communication, Collaboration, Critical Thinking and Creativity) and explore why they matter. Participants will then experience activities which help develop these skills and will be encouraged to consider which of them could be adapted for their own classroom.

 

Relatrice


Emma Heyderman has been in ELT since 1989, working for several schools, including Lacunza – International House, San Sebastian, the Bell School, Regents Park and the University of the Arts in Westminster. An experienced ELT writer, Emma’s titles include Interface and Get Involved for Macmillan. She runs workshops for local teachers, she is a teacher trainer for NILE (Norwich Institute for Language Education) and she is also a regular speaker at national and international events.

 

Moderatrice


Laura Cavaleri - Responsabile Area Lingue Mondadori Education

 

What makes projects so great?

This practical workshop will begin by exploring some of the issues surrounding projects (participation, content and presentation, timing, evaluation, and learning outcomes). Participants will then have the opportunity to evaluate two different projects and consider how they could adapt each one for their own classroom. Primarily intended for teachers of teenagers who are interested in integrating projects into their own language classes.

 

Relatrice


Emma Heyderman has been in ELT since 1989, working for several schools, including Lacunza – International House, San Sebastian, the Bell School, Regents Park and the University of the Arts in Westminster. An experienced ELT writer, Emma’s titles include Interface and Get Involved for Macmillan. She runs workshops for local teachers, she is a teacher trainer for NILE (Norwich Institute for Language Education) and she is also a regular speaker at national and international events.

 

Moderatrice


Laura Cavaleri - Responsabile Area Lingue Mondadori Education

 

Thinking routines: examples and ideas

LEARNING TO THINK, THINKING TO LEARN
part two
How Making Learning and Thinking Visible can change the class learning community
In this webinar we will go deeper into the panorama of thinking routines, dealing with more very useful examples.
Our everyday teaching practice shows us the deep necessity of a radical re-thinking of the way we approach the cognitive aspect of our students’ learning.
In order to acquire the mindset of the “reflective practitioner” and transform our doubts and questions into research tools, these webinars will give you, together with the idea that is behind MLTV, the possibility to practice a first set of Thinking Routines that will allow you and your students to develop different kinds of thinking. We strongly believe that our students’ intelligence, talents can be stimulated and improved thanks to this systematic approach.
The aim is to give them (and us) a key to solve problems, face complex situations and make decisions, connections and inferences.
The meetings will give precise indications and tools that will suit the needs of teachers of any order of school, and of any subject, in a face-to-face interaction as well as blended or online teaching context. This will be a starting point for any teacher willing to explore more in depth the world of Thinking Routines and, maybe, to start rethinking the culture of teaching/learning strategies, focusing on innovative teaching inside the box.

 

Relatrici


Daisy De Gioannini, classe 1974, è insegnante di lingue straniere – inglese e tedesco – nella scuola secondaria di secondo grado. Da più di 20 anni si occupa di innovazione didattica, profondamente convinta che la scuola debba tenere il passo con l’evoluzione tecnologica che caratterizza il nostro tempo. Ambasciatore scuola Erasmus+ e animatore digitale, ha partecipato a diversi progetti Erasmus+ all’estero; è formatrice in corsi di aggiornamento su didattica digitale integrata e teacher trainer in Metodologia e Didattica della lingua Inglese per USR Piemonte.

Cristina Prandi consegue la Laurea in Lingue e Letterature Straniere a presso l’università di Torino, e un Master in Didattica e Programmazione. Dal 1993 insegna lingua e letteratura inglese presso un liceo classico, scientifico e linguistico dove ricopre anche la mansione di responsabile della sezione ESABAC e di funzione strumentale per la didattica. Teacher trainer in Metodologia e Didattica della Lingua Inglese per USR Piemonte, con la passione per le nuove tecnologie e la didattica innovativa, da anni tiene corsi agli insegnanti dei vari ordini di scuole.

 

Moderatrice


Laura Cavaleri - Responsabile Area Lingue Mondadori Education

 

Making Learning and Thinking Visible: a new educational model

LEARNING TO THINK, THINKING TO LEARN
part one
How Making Learning and Thinking Visible can change the class learning community
In this first webinar we will go through the basics / the theory of the MLTV and we will give an effective example of how it works with the introduction and development of a very useful thinking routine.
Our everyday teaching practice shows us the deep necessity of a radical re-thinking of the way we approach the cognitive aspect of our students’ learning.
In order to acquire the mindset of the “reflective practitioner” and transform our doubts and questions into research tools, these webinars will give you, together with the idea that is behind MLTV, the possibility to practice a first set of Thinking Routines that will allow you and your students to develop different kinds of thinking. We strongly believe that our students’ intelligence, talents can be stimulated and improved thanks to this systematic approach.
The aim is to give them (and us) a key to solve problems, face complex situations and make decisions, connections and inferences.
The meetings will give precise indications and tools that will suit the needs of teachers of any order of school, and of any subject, in a face-to-face interaction as well as blended or online teaching context. This will be a starting point for any teacher willing to explore more in depth the world of Thinking Routines and, maybe, to start rethinking the culture of teaching/learning strategies, focusing on innovative teaching inside the box.

 

Relatrici


Daisy De Gioannini, classe 1974, è insegnante di lingue straniere – inglese e tedesco – nella scuola secondaria di secondo grado. Da più di 20 anni si occupa di innovazione didattica, profondamente convinta che la scuola debba tenere il passo con l’evoluzione tecnologica che caratterizza il nostro tempo. Ambasciatore scuola Erasmus+ e animatore digitale, ha partecipato a diversi progetti Erasmus+ all’estero; è formatrice in corsi di aggiornamento su didattica digitale integrata e teacher trainer in Metodologia e Didattica della lingua Inglese per USR Piemonte.

Cristina Prandi consegue la Laurea in Lingue e Letterature Straniere a presso l’università di Torino, e un Master in Didattica e Programmazione. Dal 1993 insegna lingua e letteratura inglese presso un liceo classico, scientifico e linguistico dove ricopre anche la mansione di responsabile della sezione ESABAC e di funzione strumentale per la didattica. Teacher trainer in Metodologia e Didattica della Lingua Inglese per USR Piemonte, con la passione per le nuove tecnologie e la didattica innovativa, da anni tiene corsi agli insegnanti dei vari ordini di scuole.

 

Moderatrice


Oriana Mascali, Redazione Area Lingue Scuola Secondaria di Secondo Grado Mondadori Education.

 

Back to school: survival kit for the beginning of the school year

Siamo consapevoli di come l’inizio dell’anno scolastico comporti problematiche diverse: gli studenti/le studentesse provengono da scuole primarie diverse, si presentano con livelli di competenza non omogenei e non hanno ancora i libri di testo. Il docente di inglese ha quindi la necessità di capire il bagaglio linguistico e le competenze in lingua inglese degli studenti/delle studentesse da cui partire per progettare le successive attività di apprendimento. L’intento del webinar è quello di proporre suggerimenti e idee (attività ludiche, storytelling, canzoni, attività cooperative) per poter proficuamente e creativamente creare il gruppo classe nel primo periodo dell’anno scolastico.

 

Relatrici


Silvana Rampone, insegnante di inglese nella scuola primaria, eTwinning ambassador, formatrice ministeriale, vincitrice di due European Labels for Languages (2007-2010), coordinatrice di numerosi progetti Erasmus tra i quali sei sulla tematica "CLIL for young learners", co-autrice di “Cross-curricular resources for young learners” OUP, 2007- “Cross-curricular projects for Scuola media inferiore” Cambridge-Loescher, 2010.

Patrizia Schirosi, insegnante di inglese nella scuola Secondaria di primo grado, si è occupata della formazione dei docenti di inglese in Piani Nazionali del Miur e della formazione iniziale come docente a contratto e Supervisore di Tirocinio per conto dell'università degli Studi di Torino. Formatrice di inglese per la Scuola Secondaria per il Piemonte, utilizza giochi e la tecnologia per rendere coinvolgenti le lezioni con i ragazzi.

 

Moderatrice


Laura Cavaleri - Responsabile Area Lingue Mondadori Education

 

Digita per effettuare una ricerca nel catalogo.
Per cercare tra i contenuti o tra gli eventi clicca sulla voce corrispondente.

Digita per effettuare una ricerca nel catalogo.
Per cercare tra i contenuti o tra gli eventi clicca sulla voce corrispondente.

Caricamento risultati ...